Personal branding i budowanie wizerunku w sieci

Dobra marka w biznesie ma wpływ na pozycję firmy i jej renomę oraz osiągane korzyści finansowe. Właściciel silnej marki może też liczyć na lepszą współpracę z bardziej wiodącymi partnerami handlowymi. Oto sposoby promowania siebie w sieci i znaczenie personal branding’u w sieci.

Personal branding

Personal branding to, najprościej mówiąc, działania, które podejmuje się by promować swoją osobę w sieci. Nie ma znaczenia czy jest się blogerem, czy dziennikarzem czy pasjonatem zdrowej kuchni. Istotne są działanie, które pozwalają występować w roli specjalisty, by widzowie odczuwali potencjalne korzyści z bycia czytelnikiem bloga lub widzem kanału na You Tube.


Działania, które pozwalają rozwijać się i promować swoja osobę w sieci to m.in.: dzielenie się swoja wiedzą na blogu lub na kanale w social mediach, śledzenie nowinek w branży i wystawianie recenzji, występowanie jako autorytet w danej dziedzinie i nawiązywanie znajomości branżowych.

Budowanie wizerunku osoby

W praktyce nie zawsze oznacza to konieczność bycia mistrzem w danej dziedzinie. Jednak nie stworzy się pozytywnego wizerunku w miesiąc lub dwa, ponieważ wymaga to czasu i pracy. Na własną markę pracuje się latami, prowadząc bloga, profil w social mediach, fanpage i nie obawiając się poznawania nowych rzeczy i nieustannego rozwoju.
Najbardziej znane osoby na świecie, które samym swoim nazwiskiem promują swoje marki to np. Steve Jobs czy Jennifer Lopez – od lat pracujący na swój sukces w branży i rozpoznawalność.

Budowanie wizerunku w sieci

Budowanie pozycji w sieci jest czasochłonne. Warto mieć dobry plan na to i wypowiadać się w kwestiach, w których jesteśmy specjalistami. Inaczej rynek i widzowie ocenią to negatywnie.
Budowanie wizerunku w sieci to też konieczność znalezienia odpowiedzi na pytania o to na czym się znamy, komu przyda się nasza wiedza, dlaczego warto wybrać mnie a nie konkurencję, gdzie widzę siebie samego za rok i za 10 lat oraz co zrobić by zamienić wizję w rzeczywistość?



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *