Wizerunek firmy w internecie. Jak ją budować i o nią dbać?

Internet jest obecnie silnym medium, mającym wpływ na codzienne życie i decyzje zakupowe konsumentów. Dlatego przedsiębiorcy i właściciele znanych marek wykorzystują go do budowania pozytywnego wizerunku.

E- wizerunek to sposób w jaki firma przedstawiana jest otoczeniu i postrzegana przez klientów, kontrahentów, media itp. To od jej renomy zależy bowiem jakie opinie wśród kupujących będzie miała, co przełoży się lub też nie na potencjalny zysk sprzedażowy i promocję marki.
Wizerunek w sieci tworzy się z zastosowaniem mediów elektronicznych, w tym głównie Internetu, ale też radia, telewizji, czasopism itp.

Budowanie wizerunku firmy

Dbałość o wizerunek ma znaczenie w każdej firmie, niezależnie od branży w jakiej działa. Wizerunek jest swoistym komunikatem wysyłanym do pracowników, klientów i kontrahentów o sposobie działania firmy, ideach, które są jej bliskie i pozycji na rynku. Dlatego przedsiębiorstwa podejmują liczne działania marketingowe, które mają na celu zadbać o dobry wizerunek na zewnątrz.

Budowanie wizerunku firmy w Internecie

Takie działania w sieci rozpoczynają się często od założenia swojej strony WW. Dla firmy jest ona swoistą wizytówką, której szablon i content powinny być spójne z wizją przedsiębiorstwa i prowadzoną przez nie polityką. Dlatego założenie własnej strony w sieci, ale też kanałów w social mediach i fan page wiąże się w praktyce z: określeniem grupy docelowej odbiorców, wskazaniem w jaki sposób firma realizuje ich potrzeby, doborem szaty graficznej i treści oraz poznaniem konkurencji.

Budowanie wizerunku marki

Proces budowania wizerunku marki odbywa się latami, m.in. przez działania w sieci, takie jak kanały w social mediach, strona WWW, pozycjonowanie, dobry content i kontakt z klientami. Na wizerunek przedsiębiorstwa mają wpływ także działania sprzedażowe, marketingowe, sposób prowadzenia firmy i kontakt z wirtualną społecznością.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *