Jak komunikować się w social media?

Social media są kanałem skutecznej reklamy. Portale, które miały dawać bieżący obraz życia społecznego, stały się miejscem, w którym można wypromować swój biznes i wizerunek medialny. Nie trzeba być celebrytą, aby zasięg przekazu docierał do szerokiego grona odbiorców. Trzeba tylko wiedzieć jak komunikować się w social media. Między innymi poprzez prowadzenie fanpage.

Wizerunek medialny oparty na celach

Najpierw trzeba wiedzieć co chce się osiągnąć. Promocja konkretnego produktu? Przekazanie wyznawanych wartości? Ekspansywne wejście na rynek czy rozszerzanie grona dotychczasowych klientów?

Każdy cel jest ważny, ale dyktuje za sobą konkretne działania i treści. Ważne, abyś zastanowił się nad tym, dlaczego chcesz wysłać w świat informację i kogo chcesz do niej zachęcić.

Konsekwencja działań

Wybierając cel, trzeba konsekwentnie do niego dążyć. Jeśli jako właściciel sklepu internetowego, który zajmuje się sprzedażą kawy, postanowiłeś, że za pomocą social mediów będziesz udzielał porad lub nowinek dotyczących parzenia napoju, nie wybiegaj poza wytyczony tor. Może to prowadzić do “hałasu komunikacyjnego”. Odbiorcy, których przyzwyczaisz do swoich treści, mogą się w nich pogubić i zniechęcić.

Słuchaj swoich klientów i obsługuj ich

Komunikacja w social mediach nie polega tylko na cyklicznym wrzucaniu postów. Pod umieszczanymi informacjami często pojawiają się komentarze od samych zainteresowanych, którzy są potencjalnymi klientami. Obserwuj i odpowiadaj. Traktuj portal społecznościowy jak drugą stronę internetową i bądź tam aktywny.

Monitoruj i nie pozostawaj w tyle

Kanał social media to dżungla konkurencji. Musisz podążać za podobnymi ofertami, brać z nich przykład lub wyciągać wnioski, korygując tym samym swoje treści. To jedyny klucz do ciągłego rozwoju i nie zniknięcia z “pola widzenia” obserwatorów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *