Wizerunek medialny – z tym pojęciem stykamy się bardzo często, włączając telewizję czy wertując strony internetowe. Co dokładnie kryje się pod tą nazwą i dla kogo ów wizerunek jest szczególnie ważny?
Definicja wizerunku medialnego
Wizerunek taki to inaczej obraz osobisty danej osoby, a także przedsiębiorstwa lub też jakiejś organizacji, który budowany jest skrupulatnie na podstawie wszelkich informacji, które dochodzą do osób je reprezentujących. Liczy się pierwsze, pozytywne wrażenie. Sportowcy, aktorzy, muzycy – niemal wszyscy przedstawiciele tychże profesji dbają swój wizerunek, który kształtowany jest głównie przez media masowego przekazu czy media społecznościowe.
Dlaczego to takie ważne? Bo to bardzo pomaga w tym, jak są oni postrzegani przez otoczenie. Im są bardziej “medialni”, tzn. przebojowi, uśmiechnięci, dobrze wypadający przed kamerą, tym większa szansa, że będą cały czas na topie. Jak cię widzą, tak cię piszą – mają w głowie te słowa i się ich trzymają. Szczególnie w świecie polityki wizerunek taki jest niezwykle istotny, co przekłada się na np. wynik w wyborach, czy to prezydenckich, czy samorządowych. Polityk bez charyzmy i przysłowiowego błysku w oku nie ma szans się przebić.
Jak być medialnym?
Na to pytanie odpowiedź może być tylko jedna. Należy właśnie mieć wyżej wymienioną charyzmę. Bez niej będzie trudno stać się medialnym i zarażać pasją, zaangażowaniem i entuzjazmem! Nawet jeśli ktoś nauczy się, jak występować na forum publicznym i pozbędzie stresu; nawet, jeżeli zdobędzie wiedzę z zakresu tzw. Public Relations, czyli dowie się, jak nawiązywać i podtrzymywać pozytywne relacje z dziennikarzami, to i tak bez wspomnianej charyzmy, którą ma się od urodzenia oraz przebojowości niełatwo będzie być ciągle w blasku fleszy.
Ważne są też inne cechy, aby z konkretnej osoby płynęła pozytywna energia, a co za tym idzie, pozytywne postrzeganie przez społeczeństwo. A są nimi: elegancja słowa, naturalność, wiarygodność, postępowanie z odpowiednią klasą no i najważniejsze, czyli trzymanie nerwów (emocji) na wodzy. A jak wiadomo nad tym zapanować czasem bardzo trudno. Kiedy wszystkie te cechy się wymieszają, wtedy będzie się mieć doskonały wizerunek medialny: będzie się przyciągać uwagę, wzbudzać zainteresowanie, zaufanie i po prostu dobrze się prezentować.