Budowanie wizerunku dobrego pracodawcy krok po kroku

Budowanie wizerunku pracodawcy wpływa na atrakcyjność przedsiębiorstwa w oczach obecnych i przyszłych pracowników i budowanie więzi oraz relacji z klientami i kontrahentami. Oto wskazówki w zakresie budowania pozytywnego wizerunku firmy.

1. Internal employer branding i cechy, które stanowią o atrakcyjności pracodawcy w oczach kontrahentów

Sposób postrzegania firmy na zewnątrz ma wpływ na jej atrakcyjność. Na to zaś składają się wszystkie działania związane z prosperującą firmą i z tym, czym się zajmuje. W sytuacji, kiedy firma dzieli się nimi np. a swojej stronie internetowej, poprzez różne formy komunikacji w social mediach i w innych miejscach – ważne jest zadbanie o wysoką jakość przekazu i eksponowanie tego, co wartościowe. Jest to tzw. internal employer branding, który pokazuje, jaka jest firma i jakie wartości reprezentuje na co dzień, np. dbałość o środowisko naturalne w swojej produkcji i działania BIO sprzyjające ochronie środowiska naturalnego.

2. Wynagrodzenia pieniężne, premie i rozwój zawodowy pracowników

Kwestie wynagrodzeń, premii uznaniowych i możliwości rozwoju pracowników można także wliczyć w zakres działań internal employer branding. Przekonanie i opinia, że jest się dobrym pracodawcą wpływają na renomę firmy daleko poza jej murami.
Wiele firm inwestuje np. w ubezpieczenia grupowe, karnety dla pracowników i dodatkowe bonifikaty, chcąc być atrakcyjnym miejscem pracy nie tylko w skali swojego przedsiębiorstwa, ale też jeśli chodzi o cały, lokalny rynek pracy.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *